POMÓŻ CPS! ZŁÓŻ DONACJĘ!

CLICK HERE
24 SATURDAY WYDARZENIA

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

DOŁĄCZ DO NAS

CLICK HERE
22.08.19
Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny i Dzień Wojska Polskiego w Klubie Krakus

"Nie rzucim ziemi skąd nasz ród
Nie damy pogrześć mowy.
Polski My naród, Polski ród,
Królewski Szczep Piastowy."

więcej»


WIADOMOŚCI

06.27.2019

W pokłonie Moniuszce - soliści i chóry polonijne

Katarzyna Buczkowska
Pięć chórów Okręgu VII Związku Śpiewaków Polskich w Ameryce, soliści operowi: Justyna Giermola (sopran) i Dariusz Ocetek (bas), oraz zespół dziecięcy „Wianek” uczcili 2019 Rok Moniuszki koncertem, który odbył się w niedzielę 9 czerwca br. na scenie kameralnej Centrum Polsko-Słowiańskiego na Greenpoincie.

Występy chóralne na zmianę z solistycznymi uraczyły widownię pieśniami i ariami, które ujawniły talent i wrażliwość muzyczną Stanisława Moniuszki.

Wieczór prowadziła Izabella Kobus-Salkin, dyrektor artystyczny Okręgu VII ZŚPA, która zadedykowała koncert ś.p. Barbarze Blyskal (1938-2019). „Umiłowaniem Barbary była chóralistyka” – powiedziała Kobus–Salkin o wyjątkowej prezesce chóru „Jutrzenka”, która była członkinią ZŚPA przez 64 lata. „Najlepszym sposobem by uhonorować muzyką wypełnione życie Barbary jest śpiewać razem w polonijnych chórach!”

Otwierający utwór „Ojcze nasz” w wykonaniu połączonych chórów pod dyrekcją Dawida Zagórskiego uwolnił wzniośle brzmiące żeńskie i męskie wielogłosy, które skłaniały do modlitewnej refleksji.

W krainę poetycznych pieśni przeniósł słuchaczy idylliczny klasyk „Prząśniczka” lirycznie zaśpiewany przez chór żeński „Jutrzenka” pod dyrekcją Izabelli Kobus-Salkin.

Klimat polskiego folkloru płynął z treści pieśni i Moniuszkowskiej melodyki. Justyna Giermola (sopran) pięknie oddała błyskotliwą piosnkę „Złota rybka”. Słuchaczy poruszył Dariusz Ocetek (bas) pieśnią baśniową „Dziad i baba”. Obu artystom o dużej wprawie wokalno-aktorskiej akompaniował na fortepianie David Maiullo.

Ekspresyjne interpretacje zaprezentowały zespoły „Hejnał” i „Chopin”. Chór mieszany pod dyrekcją Janusza Sporka zaśpiewał „Ej, latał słowiczek” a cappella i na głos solowy Zuzanny Niewiadomskiej (sopran). Chór męski pod dyrekcją Anthony’ego Tabisha wykonał „Przylecieli sokołowie”.

Liryczne utwory: „O Panie, co losy ludzkości” zaśpiewany przez chór mieszany „Aria” pod dyrekcją Barbary Miluk-Kolasa i „Dwie zorze” zaprezentowany przez chór żeński „Marcella Kochańska-Sembrich” dyrygowany przez Dawida Zagórskiego wywołały żywą reakcję widowni.

Zniewalająco na słuchaczy zadziałało wykonanie arii Halki z opery „Halka” przez Justynę Giermolę (sopran). Arię Skołuby z opery „Straszny Dwór” wytwornie zinterpretował Dariusz Ocetek (bas). Od obu solistów widownia domagała się bisu.

Dziecięcy czar na scenę wniósł wokalno-taneczny zespół „Wianek”, który pod dyrekcją Izabelli Kobus-Salkin zaśpiewał: „Pieśń wieczorną” i „Chochlika”. Najmłodsi zatańczyli też poloneza w choreografii Tomasza Orzechowskiego. Dzieci wzbudziły ogromne oklaski.

Koncert zamknęło wspólne odśpiewanie „Hymnu chórów polonijnych”, które potwierdziło, że „Polonia w sercu śpiewa”.

Zdjęcia

  1. Połączone chóry śpiewają „Ojcze nasz”. Dyryguje David Zagorski.
  2. Arię Halki z opery Moniuszki „Halka” wykonuje Justyna Giermola (sopran)
  3. Dariusz Ocetek (bas) interpretuje arię Skołuby z opery „Straszny Dwór”
  4. Zespół „Wianek” śpiewa „Pieśń wieczorną” pod dyrekcją Izabelli Kobus-Salkin
  5. Chór mieszany „Aria” pod dyrekcją Barbary Miluk-Kolasa wykonuje „O Panie, co losy ludzkości”
  6. Chór męski „Chopin” śpiewa „Przylecieli sokołowie”. Dyryguje Anthony Tabish.
  7. Chór żeński „Marcella Kochańska-Sembrich" wykonuje „Dwie zorze”. Dyryguje David Zagorski.
  8. Chór żeński „Jutrzenka” śpiewa „Prząśniczkę” pod dyrekcją Izabelli Kobus-Salkin
  9. Chór mieszany „Hejnał” wykonuje pieśń „Ej, latał słowiczek” pod dyrekcją Janusza Sporka
wróć
DFTA
KONSULAT
KOSCIUSZKO
UNIA
INSTYTUT PIŁSUDKIEGO
INSTYTUT KULTURY
CLARK
POLISH CULTURAL FOUNDATION
CENTRALA
POLISH AMERICAN CONGRESS
BROOKLYN
NYPD

 
 
 
 
KLIKNIJ TUTAJ